2016. november 26., szombat

Petruska nagykoncert az Akvárium színpadán


Petruska András Hangácsi Marcival és a Zombori zenekarral készül egy oltári bulit csapni  december 8-án az Akváriumban!

Mozgalmas évet tudhat maga mögött Petruska, a fiatal hazai dalszerző-generáció meghatározó egyénisége. Az év elején az Eurovíziós válogatón berobbant a köztudatba, tavasszal egy új albummal ünnepelte 30. születésnapját, nyáron végigmuzsikálta a fesztiválokat, ősszel pedig új klippel jelentkezett. Az Akváriumban, december 8-án megrendezésre kerülő koncerten minden felcsendülő szerzemény egy-egy felejthetetlen pillanatát idézi fel ennek az izgalmas évnek, s ahogy ebben az időszakban már megszokhattuk Petruskától, egy-egy ünnepi klasszikus sajátos feldolgozására is számíthatunk. 


Petruska  dalszerző-énekes a magyar folklór motívumokat az angolszász rock, valamit a tánczene elemeivel ötvözi. Szuggesztív, közvetlen, humoros előadásmódjával, valamint virtuóz gitárjátékával Petruska meghatározó szerepelője a hazai fiatal zenészgenerációnak. Dalszerzői teljesítményéért 2015-ben Artisjus Junior-díjra jelölték.

2014-ben jelent meg első, Metropolita című nagylemeze. A konceptalbum a 4-es metró megállói mentén haladva sajátos képet fest a XXI. századi Budapestről, és a benne élő 20-as, 30-as éveiben járó generációról. A Szent Gellért tér című dalhoz készült videó döntős helyezést ért el az I. Magyar Klipszemlén ‘Legjobb rendezés’ kategóriában, valamint az Index.hu 2014-es Top 10-es listájára is felkerült.


"Törzsgyökeres budapesti vagyok és járom/használom a várost. Másrészt pedig szociológiát tanultam, azon belül is városszociológiát. Ebből kifolyólag a közlekedési hálózatnak számomra megvan a maga esztétikája. A négyes metró megállói mentén íródott az első lemezem, ami tíz megálló, és egyben a város tíz különböző színe. Ez arra emlékeztetett, ahogy egy koncertalbum felépül, voltaképpen egy szürreális kattanás és egy kiváló dramaturgiai elemet találtam ki arra, hogy megénekeljem azt, amiben felnőttem, amilyen a generációm."-mondta az univpecs.com-nak a Metropolita lemez kapcsán.

2016 tavaszán jelent meg Petruska második nagylemeze. A Kapunyitó című albumot a szerző 30. születésnapja és saját generációjának kihívásai inspirálták. A kiadványt beharangozó Nyár (Most vidám igazán) című dalt a Petőfi Rádió rotációban játszotta, a Trouble in My Mind pedig a legjobb négy szám között szerepelt A Dal 2016 című tv-műsor döntőjében, ahol Petruska A Dal Felfedezettje díjat is megkapta.



1. Jöttem, láttam, visszamennék
2. Nyár (Most vidám igazán)
3. Traveling Suitcase
4. Mit beszélnek?
5. Miért pont én?
6. Roam
7. Nem így képzeltem el
8. Trouble in My Mind
9. Ten Years
10. Az ajtón túl
11. Amikor én még felnőtt voltam
"Nagyon boldog vagyok a Kapunyitóval. Kifejezetten nyugodt körülmények között készült, igen küzdelmes lelki állapotokban íródott és pont emiatt nagyon szép és autentikus a végeredmény. Röviden összefoglalva engem is utolért a mai harmincasokat érintő kapunyitási pánik, ami lényegében arról szól, hogy már olyannyira megvalósítottam magam, hogy összeroppantam a különböző magamra erőltetett szerepek súlya alatt. Elkezdtem visszamenni a dalokon keresztül egészen a gyerekkoromig, hogy rájöjjek, mi hozta ezt a rengeteg megfelelési kényszert és szerepjátszást. Szembenéztem ezekkel és eljutottam oda, hogy az album elején kapunyitási pánikról beszélünk, a végén pedig arról, hogy ez egy nyíló kapu, amin igazából kalandvággyal és játékossággal lépek be."
Neked meg van már a jegyed a decemberi koncertre?
Jegyvásárlás 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése