2016. december 10., szombat

Hangácsi Marci: "Angliában sorban állnak a jó zenekarok és éhen döglenek!"


Hangácsi Marci a színpadon egyszálgitáros előadóként olyan lazán és könnyedén képes magával ragadni a közönséget, hogy közben egy kicsit mindannyian kapunk abból az örömből, ami belőle és zenéjéből fakad. 

A szokásos egygitáros produkcióról egy kicsit izgalmasabb loop pedállal és más effektekkel történő előadásra váltott, így egyedül a színpadon is teljes zenekari hangzást tud produkálni. Marcival a december 8-ai akváriumos fellépése után beszélgettünk. (A Marcival készült korábbi interjúnkat itt hallgathatjátok meg.)

fotó:  sinco
Ha végigtekintünk az idei éven, mik voltak számodra az emlékezetes momentumok?

Marci: Tavasszal jelent meg a kislemezem, voltam Erdélyben turnézni, illetve olyan fesztiválokon léphettem fel nyáron, amikre vágytam. Ilyen volt például a Volt Fesztivál és a Fishing on Orfű. Illetve ősszel nyertem a Cseh Tamás Program pályázatán. Voltam Random Tripen, az is nagyon jó volt. Ott például Lábas Vikivel, Závada Péterrel, Szebényi Dániellel zenéltünk együtt. James Arthur előtt is felléptem, ahol nagyon jó volt a fogadtatás a közönség részéről. Játszottam már jó pár zenekar előtt, de talán James Arthur volt az, aki előtt a legjobban sikerült hangulatba hozni a népet.

Említetted a Cseh Tamás Program, amihez gratulálunk. Egyébként mit takar ez a nyertesek számára?

Marci: Leginkább anyagi támogatást nyújt, 2 millió forintot. Nyilván abból a szempontból jó, hogy az egész programnak van egy olyan platformja, ami sok helyen megjelenik, s ezáltal könnyebben lehet megkapni, olyan fellépési lehetőségeket, ami e nélkül nem lenne.

Van egyébként külföldi terved is,mert ugye alapból angol dalaid vannak?

Marci: Van, de most abszolút az a cél, hogy inkább a nem angol nyelvterületeket célozzam meg: Németországot, Olaszországot, Szlovéniát mondjuk. Angliába azért nem annyira akarnék lépni,mert ott sorban állnak a jó zenekarok és éhen döglenek. Míg mondjuk Németországban nem biztos. Úgyhogy most ez a terv.

Nagyon komplex loop pedálos technikával állsz a színpadon, rengeteg fele kell figyelned. Hogy tudsz mindenre koncentrálni?

Marci: Nem nehéz. A zene nekem mindig több volt mint például a skálázás. Ezeket is meg kellett tanulni,de engem annyira nem köt le egy nagy gitárszóló,mint mondjuk egy jó hangszín. Az évek alatt a loopos technikát is ki lehet tapasztalni. Szerintem én most olyan 60%-on vagyok. De nincs még 2 éve, hogy ezt csinálom ebben a formában. Ez egyre jobb lesz majd.

De egyébként nem nagyon ismerek olyan zenészeket, aki olyan technikával (loop pedálok) dolgozna mint te.

Marci: Itthon egy-két ember van, külföldön kicsit többen.

Ha egy kicsit előretekintünk. Mik a jövő évi terveid?

Marci: A jövő év őrült év lesz. Ha minden jól megy januárban már forgatunk új klipet. Ez egy olyan dalhoz lesz, ami még nem jelent meg. Illetve lesz nagylemez is.  Május 18-án pedig lemezbemutató az A38-on. Most nagyon motiválnak a tervek.


Idén hol találkozhat veled még a közönség?

Marci: December 17-én Budapesten a Bem6-ban. Illetve például Pécsett, Szegeden és Nagykanizsán is játszok még idén. De a pontos dátumokat és helyszíneket a Facebook oldalamon megtaláljátok.


Budapest, Bem6  december 17.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése