2012. január 6., péntek

Leah Totten

   Magyarországon járt Leah Totten

photo by Alvin Collantes and MUA Melanie Viger
   Amerikában, és immáron világszerte elismert kanadai táncos és koreográfus, Leah Totten 2011-es európai turnéja során, decemberben Magyarországra is ellátogatott. Bejárta Budapestet, Győrt, Nyíregyházát, Pécset, Debrecent és Kecskemétet, ezzel egy örökre szóló élményt ,tapasztalatot és fejlődést biztosítva a résztvevőknek. Az elbűvölő és tehetséges Leah, szívvel lélekkel adta át tudását. Rengeteg koreográfiát csinált már, s ezek legjobbjai megtalálhatóak a youtube-on(amit a következő oldalon meg is tekinthettek http://www.youtube.com/user/taughtN?feature=watch) ) Európai turnéja során pedig Jeremih és 50 Cent közös számára a Down on me-re tanította be koreográfiáját. Leah egy videó montázst is készített a turné állomásainak helyszíneiből,amit lejjebb meg is találsz, valamint egy exkluzív interjút is adott oldalunknak! (below the original interview)

Mikor kezdtél el táncolni?
13 éves koromban kezdtem el táncolni, 7 évvel ezelőtt.

Honnan jött a táncszenvedélyed? Hogy kerültél a tánc közelébe?
Véletlenül csöppentem bele a táncba – nagyon sok sportot űztem már, mint például focit, röplabdát, rugbyt és a karatét.  Jégkorcsolyáztam is és így ajánlották a táncot, hogy fejlesszem a ritmusérzékemet… s beleszerettem a táncba.

Melyik táncstílus áll hozzád közel?
A tánc minden stílusát nagyra értékelem, bár a szívem a hip-hop-é, de a kortárs táncot is nagyon szeretem.

A családodban más is táncol?
Csak én!

Tanultál táncolni valahol?
Kisebb bandákban kezdtem táncolni a szülőhazámban, Kanadában, de komolyabban akkor kezdtem el űzni, amikor egy rövid időre Los Angelesbe utaztam.

Ki inspirál téged?
Ez egy nehéz kérdés. Az élet apró dolgai inspirálnak inkább, mint az emberek. De ha meg kellene neveznem valakit, akkor Gigi Torrest, Michael Jacksont és Laura Edwardsot mondanám – nem csak azért, mert csodálatos táncosok, hanem, mert csodálatos emberek is.

Körülbelül hány koreográfiát csináltál már eddig?
Százat!

Emlékszel még az első fellépésedre?
Igen, emlékszem – nem volt valami jó. Nagyon ügyetlen táncos voltam és nem igazán tudtam mit csinálok. Hál’ Istennek már fejlődtem!

Volt már olyan, hogy egy versenyen vagy fellépésen leblokkoltál?
Mindig ideges vagyok, ha fellépek vagy tanítok. Néha szeretem emlékeztetni magam, hogy ez az izgalom JÓ dolog, mert azt jelenti, hogy valami nagyon jót AKARSZ csinálni, mert ez sokat jelent neked.

Ha épp nem táncolsz, mivel töltöd a szabadidődet?
Szeretek a barátaimmal lenni, olvasni, tv-t dvd-t nézni, edzeni.

Honnan jött az ötlet, hogy Magyarországon csinálj egy workshop turnét?
Nem terveztem, hogy Magyarországra jövök az európai turném során, de sokan kapcsolatba léptek velem és megkértek, hogy jöjjek el és tanítsam őket, és igent mondtam.

Hogy viseled az időeltolódást?
Az időeltolódást nehéz volt megszokni mikor először mentem Londonba (ami 5 óra időeltolódást jelent), de ez egyre könnyebb lesz.

Hogy tetszik Magyarország?
Magyarország nagyszerű! Sajnos túlságosan elfoglalt voltam, ezért nem volt elég időm, hogy körbe járjam az országot.

Rengeteg helyen jártál már. Melyik a kedvenc országod?
Akármennyire is szeretek utazni, én legjobban Kanadát szeretem! Mindig jó érzés hazatérniJ


Original version

When did you start dancing?
I started dancing at the age of 13, about 7 years ago.

Where did this passion came to dance?/How did you come close to dance?
I fell into dancing by accident - i used to play alot of sports like soccer, volleyball, rugby and karate. I also was heavily into figure skating and they recommended i take dance classes to improve my musicality... so i did, and fell in love with it!

What kind of style stands close to you?
I really do love and appreciate every style of dance, however Hip hop has my heart and i also love contemporary dancing aswell. 

Is anyone else dancing in your family?
Just me! 

Did you learn to dance somewhere?
I started dancing in small crews in my hometown in Canada but i really started training hard when i travelled and lived in Los Angeles for a bit.

Who inspires you? 
That’s a very hard question. I get inspired by the little things in life, not so much people. If i had to name a few, I would have to say Gigi Torres, Michael Jackson and Laura Edwards - not only because they are amazing dancers, but because they are also amazing people. 

How many choreographies have you done before? 
Hundreds!

Do you still remember your first performance?
Yeah i do - it wasn’t very good! I was a very messy dancer and didn’t really know what i was doing. Thank goodness for growth and improvement! 

Did you have butterflies in your stomach or totally block down during a competitiers?

I still get nervous when i perform or teach. Sometimes i like to remind myself that having butterflies is GOOD because it means that you WANT to do well because it means alot to you.

When your not dancing what do you do in your free time?
I love to spend time with friends, read, watching TV DVD seasons, go to the gym.

Why did decidet to organise, do a workshop turn in Hungary?
I wasn’t originally planning on coming to Hungary during my trip to Europe but I had some people contact me and ask me to come teach, so i said yes!

Have you got problems whit the time difference?
The time change was really hard to adjust to when i first got to London England (which is 5 hour difference from home), but it got easier as the trip went on.

How do you like Hungary?
Hungary was great! Unfortunately I was really busy so didn’t get to visit or tour around the country very much.

You have been lot of places. What is your favorite country?
As much as i love travelling, i love my country Canada! It always feels so good to come home 


Szöveg:Létai Alexandra


Íme a videó montázs az európai turnéról:




Lájkold facebokon és csekkold twitteren és  youtubeon:
http://www.facebook.com/LeahTotten.Choreographer
http://twitter.com/taughtn
http://www.youtube.com/user/taughtN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése