(Fotó: Vas Gergely) |
Csókán, a Vajdaságban nőttél fel egy olyan családban nőttél fel, amelynek a zenész műfajhoz egészen sok köze volt...
Anyai
ágon nagyon sok a muzsikus a családban: ők főként lakodalmas zenészek
voltak, anyukám pedig a mai napig énekel. Szívesen indul
énekversenyeken, tavaly a Vajdaságban egy nóta-operett esten közösen
léptünk fel. Nagyon büszkék voltunk egymásra! Én 4-5 éves korom körül
kezdtem ismerkedni a hangszerekkel: a nagybátyám citerázni és tamburázni
tanított, később megtanultam gitározni is.
És mikor fedezted fel, hogy örökölted anyukád tehetségét?
Már
az iskolában LGT és Omega számokat énekeltem, miközben kántorkodtam a
helyi templomban. A mindennapokban vagy énekeltem éppen, vagy verset
mondtam. Ebben az időszakban versek megzenésítésével is foglalkoztam,
bár sajnos mostanában kevesebbalkalmam jut versmondásra. Úgy gondolom,
egy-egy vers elmondása ugyanolyan kihívás és megoldandó feladat, mint
amikor szerepet játszol a színpadon.
A Rumini c. előadás Kapitánya (Fotó: Zsigmond László) |
Van kedvenc költőd?
Régebben
Petőfi Sándor és József Attila költeményeit zenésítettem meg, de
kifejezetten kedvenc költőm nincs. Mindig van olyan vers, ami szembe jön
velem, és tudom, hogy dolgom van vele. Valahogy mindig idegenkedtem az
iskolában a verselemzéstől, mert szerintem egy-egy vers mindenkinek mást
mond, nem lehet általánosítani.
A színház szeretete is gyermekkorodból fakadt?
Azt
hiszem, igen. Az iskolával Szabadkára és Újvidékre jártunk színházba,
de nagyon élveztem azt is, amikor a színészek látogatták a falvakat, és
ahol találtak egy alkalmas helyet a sátornak és a színpadnak, már
játszottak is. Ez a Tanyaszínház igazán hangulatos: profi színészek
hozzák el a színjátszás varázslatos világát a falusi emberekhez, nincs
belépő, csak kalapozás az előadás végén.
Mivel versenytáncos is vagy, magától értetődő volt, hogy operett-musical szakra jelentkezel a Színművészeti Egyetemre?
Húszéves
lehettem, amikor úgy döntöttem, megpróbálom a felvételit. Előtte azért
elvégeztem egy pedagógiai szakközépiskolát Szegeden, majd Pestre
kerültem. Eleinte nehezen találtam a helyem a Színművészetin, de aztán -
igaz, eltelt vagy két év - feloldódtam. És nagyon örülök, hogy annak
idején, 2001-ben elfogadtam Iglódi István meghívását ide a Pesti Magyar
Színházba, ahol igazán testhez álló szerepeket kapok: lehetek Abronsius
professzor a Vámpírok báljában, barát Ivanyos Ambrus Vonalhúzás című
darabjában, Ló a Rév Fülöpben, vagy akár Magi A konyhában. A versenytánc
azonban már nem része az életemnek, bár azt is nagyon szerettem.
Jelenet a Rév Fülöpből, partnere Gáspár Kata (Fotó: Faluhelyi Fanni) |
Ez a sokoldalúság segített a pályád során abban, hogy egy-egy szerep rád talált?
Talán
igen, nem tudom. Tudod, annak idején azt mondták nekünk, hogy a
színészet háromlábú műfaj: próza, zene, tánc. Természetesen, ha
valakinek kicsivel talán jobb a mozgáskultúrája, az biztosan nem
hátrány. Úgy gondolom, ezen a pályán - de talán máshol is - az ember
soha nem lehet elégedett önmagával, nem ülhetünk a babérjainkon, mindig
van hová fejlődni.
Több zenés és prózai darabban is játszol. Van olyan, ami különösen közel áll hozzád?
Mindegyiket
szeretem, hiszen különböző karaktereket játszhatom, és számomra
ugyanolyan kihívás gyerekdarabokban, mint a Harisnyás Pippi vagy a
Rumini, és egészen más jellegű előadásban, mint a Vonalhúzás, vagy akár A
konyha szerepelni.
Milyen Wesker konyhája a te olvasatodban?
A
konyhában Magiként az a dolgom, hogy a különböző konyhai eszközök,
gépek, így a gáztűzhelyek rendben legyenek. A darab mondanivalója igen
sokrétű, és éppen az a lényege a színháznak, hogy nem rágja a néző
szájába, mit gondoljon. A konyha - de minden más munkahely is - arról
szól, hogy ebben a gépben, amelynek mindannyian fogaskerekei vagyunk,
rengeteget kell dolgozni: az egyre magasabb követelmények teljesítéséhez
egyre nagyobb energiákra van szükség. És aki ennek a gyors tempónak nem
tud megfelelni, azt hamar kiveti magából a gépezet. Az előadás végén
Marango felteszi a kérdést, amire nem is olyan egyszerű a válasz:
dolgoztok, pénzt kaptok, esztek, isztok... "Mi kell még?". Valaminek
lennie kell a munkán túl is. Mintha valami még hiányozna. Talán az, hogy
jobban odafigyeljünk egymásra, mert ehelyett inkább a könnyű elengedés,
eldobás világát éljük, egymástól eltávolodva, nem tisztelve mások
véleményét.
A zenés-táncos szerepekhez manapság castingra kell járni. Van ilyen tapasztalatod?
Abronsius professzor a Vámpírok báljában (kép forrása: PS Produkció) |
Nem
járok rendszeresen ilyen megmérettetésekre, de persze már volt részem
benne. Amikor egy külföldi stáb keres szereplőket, az természetesen
egyszerre nagyon izgalmas és igazi kihívás, mert ők nem ismernek téged,
nem tudják, ki vagy, és épp ezért csakis az számít, mit tudsz, és
mennyire vagy tehetséges - ez talán a lehető legobjektívabb mérce. A
Vámpírok báljában Abronsius szerepét kaptam meg többfordulós casting
után, és rendkívül érdekes volt belelátnom abba, hogyan dolgozik egy
külföldi rendező és koreográfus.
A zene és a tánc elválaszthatatlan a nevedtől. A magánember Jegercsik Csaba milyen zenei stílusokat kedvel?
Sokféle
zenét hallgatok, szeretem az operát, főleg Verdi és Puccini zenéjét, de
imádom az operettet is, főleg a kis operetteket, Huszka Jenő darabjait
hallgatom szívesen. Természetesen nagyon szeretem a népzenét, sőt, a
nótákat is.
Szöveg: Cirkov Ilona
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése