2011. február 1., kedd

A Kossuth-hétről

November és december fordulóján az iskolánkban Kossuth-hetet tartottunk. Ez alatt azt kell érteni, hogy tanítás után minden nap előadások voltak, az előadások témái nap mint nap különbözőek voltak. Aki részt vett a délutáni programon, minden felelet alól felmentést kapott.
Hétfőn lehetőség adódott arra, hogy magyarversenyre nevezzünk be. A versenyre felkészülésként novellákat, verseket illetve regéket kellett elolvasni. (Az alsós évfolyamoknak pl. görög regéket, Kosztolányi Dezső néhány novelláját és Arany János 3 költeményét.)


A következő napon tanítás után francia anyanyelvű vendég érkezett iskolánkba. Az előadása a francia gyerekek szlengjéről szólt. A beszámolóját természetesen a saját anyanyelvén tartotta.
A hét harmadik napján délelőtt „Egészség napot” tartottunk. Ezen a napon különféle orvosok költöztek az iskolába. Az „A” épületben allergiavizsgálatot végeztethettünk, a további orvosok a „D” épületben voltak megtalálhatóak. A 2. emeleten tanácsot kérhettünk a bőrgyógyásztól, vércukorszintet és vérnyomást mérethettünk. Az „Egészség nap” kb. az utolsó tanítási óra végéig tartott.
14:30-tól fizika szín(es)játék kezdődött az 1. emeleti zsibongóban. Ebben a darabban 5-6 iskolai tanuló szerepelt. Ezzel a darabbal a diáktársaink a közelmúltban nagyon rangos versenyen értek el kiváló helyezést. A színjátékot követően fizikai kísérleteket mutattak be egyetemi hallgatók.
Az ezt követő napon fél 3-tól a földrajz anteremben földrajzzal kapcsolatos referátumot hallgathattunk meg. Az ismertetés főként a Föld szennyezéséről, illetve felépítéséről szólt.
Ezzel egy időpontban megtekinthettünk egy főzéssel kapcsolatos szakkört (is).
Véleményem szerint a hetet minden diák élvezte. Sok új és érdekes információ jutott a birtokunkba. 

Urbán Fruzsina

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése